Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 17 januari 2011

Norråker

Vandaag was het maar -3 graden, dus goed weer voor een mooie rit. We wilden allebei heel graag naar Norråker, dus langs het Tåsjö (letterlijk vertaald Teenmeer) en dan tot het einde, ca. 50 km heen en dus ook weer terug. In Norråker is een Lanthandel (= supermarkt(je) en zij verkopen heerlijke kazen en van die harde gedroogde worsten. Veel hemgjord = "homemade" produkten uit de regio. Het was dus niet koud en met een auto met vier nieuwe verstuivers, een nieuwe ruit en een nieuwe accu (nou, nou) durfden we het wel aan natuurlijk. Jammer dat het donker weer was, er viel soms nog een beetje lichte sneeuw. Daardoor zijn de foto's niet scherp. Ik zit te denken aan een andere camera, maar moet me daar eerst eens in verdiepen. Ik denk aan een halfautomatische spiegelreflexcamera, die had ik vroeger ook in het analoge tijdperk. Nog tips? Altijd welkom. Nu nog wat foto's van vandaag. De foto hierboven herkenden jullie misschien nog van afgelopen zomer, de linkse dan. Nu dezelfde verlaten boerderij in de sneeuw. Ik kon niet op exact dezelfde plek gaan staan ivm een hoge sneeuwwal in de kant. De boom op de voorgrond bij de winterfoto staat op de zomerfoto rechts. Nu kon dat niet.
Het is de moeite om op de foto's te klikken, groot zijn ze n.l. mooier.