Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 30 december 2010

Daar gaan de ramen

De ramen waren heel leuk! Nu maken ze weer plaats en we wachten tot de uitzichten wat groener zullen zijn. Dan kom ik weer met hetzelfde verzoekje.
Vanavond gegeten bij Åke & Wiveka & Kerstin. Dat was echt een warm welkom. De kaarsen (Marschaller) stonden al te branden aan beide zijden van het pad naar hun huis. We kregen in de eetkamer (staand) cider en hapjes. Ik kreeg van Wiveka een rondleiding in de källare (waar nog veel moet gebeuren). Ze hebben boven de badkamer weggehaald en de voordeur verplaatst. De badkamer komt in de hoek waar de voordeur zat en dat is een hele verbetering. Ik snap hun beslissing. Nu heeft Åke dus beneden een tijdelijke simpele douche/toilet gemaakt. De aannemers hier in Hoting e.o. hebben geen tijd voorlopig om de badkamer boven te maken. Daarna gingen we eten. Wiveka had van alles, maar het allerlekkerste was het (rund-)vlees. Ze had het recept van een nicht die een feestje gaf toen ze 50 jaar werd en o.a. dit serveerde. Ik krijg het recept nog van Wiveka per email. Geduld hebben betekent dat, mijn ervaring is inmiddels dat het komt, maar dat het wel maanden kan duren. Ik heb geduld, zal wel moeten :-)
Peter heeft vandaag lekkere bowl gemaakt en ik ben alvast de klenäter recept nr. 2 gaan maken. Dit vond ik niet zo'n succes. Het deeg bleef maar plakken. Misschien moet het een poosje in de koelkast. Volgens Wiveka maken ze klenäter meer in het zuiden van Zweden. Nou, als ik heel eerlijk mag zijn............ik ga toch voor de oliebol en appelflap. Maarrrrrrrrr nu recept 1 nog natuurlijk. Ook veel plezier met voorbereiden van oudejaarsavond. Misschien hoef je wel niets te doen en laat je je bij iemand anders lekker trakteren.