Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 20 april 2015

Voorjaar en de narcissen van de buren


Heerlijk, de sneeuw is bijna wel weg. De rode dop echter nog niet gevonden. Alhoewel het gras steeds breder wordt en de laatste sneeuw steeds lager en smaller, de dop zit nu juist daar! Helaas kon de was dus nog niet buiten, zo jammer met dit prachtige weer! Ben nu wel blij dat de sneeuw praktisch weg is op de paar plekken in de tuin na. 


Klein hoefblad

Overal hoor je het geluid van stroompjes en riviertjes die nu heel veel water te verwerken krijgen. Heerlijk dat geluid! Het zijn zulke "kleine" dingen die je dag groots kunnen maken, zoals ook de eerste gele bloempjes die ik vandaag zag! Klein hoefblad! Zo eenvoudig, maar wat zijn ze mooi als de sneeuw net weg is en daar dan een toefje van die mooie gele bloemetjes staat! Je gaat voor je plezier einden wandelen met de honden. 

In Nederland zullen de krokussen, hyacinten e.d. wel bloeien nu en de narcissen ook. 
En eerdaags de tulpen. Hier bloeien narcissen pas in de tweede helft van mei, de bollen komen nu eigenlijk net uit de 'diepvries' nietwaar :-). Tulpen bloeien nog later, in juni mag je blij zijn. We hebben er nu zelf ook wat in de grond gestopt, dus we zullen zien. 

De buren zijn zo zuinig op hun paar narcissen. Het eerste jaar moesten Peter en ik zo lachen. Toch geprobeerd heel serieus te vragen waarom er zulk hoog gaas om de narcissen stond. 

De narcissen van de buren in een vorig jaar in de tweede helft van mei.

We kregen ook een heel serieus antwoord... het was omdat de elanden of reeën ze anders opeten. Jaha, want dat was al eens eerder gebeurd en toen hebben ze dit er van gemaakt. 

Volgende keer over tulpen in het noorden van Zweden.

Ik ga nog even genieten van het mooie weer, want morgen wordt het nog zo'n 12 à 13 graden en daarna wordt het weer wat minder met ook wat regen nu en dan. 
Dan kan ik wel weer een boek gaan lezen, net als afgelopen weekend. Heerlijk was dat en wat had ik dat lang niet gedaan. Het is me prima bevallen om weer eens heerlijk weg te zakken in een luie stoel met een boek dat ik niet weg kan leggen!
Maar als het weer goed is ben ik buiten, zijn we buiten. Heerlijk om buiten bezig te zijn in bos en tuin!

Tot volgende keer!

Gon