Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 18 mei 2010

Eekhoorn

Sliep uit Rush!
Nog steeds heerlijk weer hier in Hoting / Jämtland, dus zoveel mogelijk buiten zijn. Ook onze hond Rush natuurlijk. Heerlijk vindt ze het, zo kuieren en snuffelen in de tuin. Katten zijn hier niet in de directe omgeving. "Saai, niets om achteraan te gaan, of toch wel, oh ja, daar is weer een of ander beest, dat beweegt ook. Laat ik er als de weerlicht op afgaan!" Hoe lang zou het duren voordat ze door heeft dat de eekhoorns veel sneller zijn dan zij van 20 meter afstand? Rush staat dan op alleen haar achterpoten naar boven te kijken waar de eekhoorn in de boom denkt "sliep uit!"
Peter heeft vandaag met zijn prothese in de tuin gelopen en wat blad geharkt. Ging redelijk goed. Maar in de auto zitten gaat niet. Wanneer hij staat (loopt) wordt de blaar die ontstaan is door zitten (dus aan de achterkant) niet belast. Heel voorzichtig kan hij dus wat doen en we hebben nog steeds hoop dat het weer voor een poos goed komt. Dan lange afstanden in de toekomst maar rijden zonder prothese. Als we samen in één auto reizen is dat natuurlijk helemaal geen probleem.
Ik dacht dat onze buren een nieuw boompje gepoot zouden hebben. Dit omdat ik van een afstand gaas zag staan in een vierkant om vier palen. Het was wel 1.50 meter hoog. Kwam ik dichterbij, zag ik dat er narcissen in staan te bloeien. Ik herinner me, dat hij afgelopen winter vertelde dat hij eens op een bloemenbeurs in Stockholm allerlei bloembollen had gekocht en rondom het huis had gepoot. Toen ze kwamen in mei was echter alles opgegeten door de elanden. Vandaar het hoge gaas, ha, ha.
Nou tot gauw maar weer! Enne, oh ja, nog meer ideeën voor onze voordeur hoop ik. Hoe meer, hoe leuker............!!!
Dus klik, klik, op de link hier rechtsboven "Giveaway time!! ".