Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 15 december 2014

Over Rudolph en Jan Boezeroen


Konden jullie vorig jaar in het kerstverhaal FLUGUR (klik) lezen dat Rudolph (je weet wel 'the red nosed reindeer') de weg kwijt was, wat later goed kwam, nu is Rudolph weer de weg kwijt. Hij leert het ook nooit!
Rudolph, populair gezegd ook wel Rudy genoemd, loopt hier bij ons in Hoting! Ik neem je echt niet in de maling, het is echt waar!

Klik maar op de foto voor groter en mooier beeld!

Laatst waren we op bezoek bij Marlies en Arnoud en daar liep hij in de buurt. 
We hoorden dat hij aansluiting heeft gezocht bij een groepje gecastreerde stieren bij een boer op Andersnäset. De stieren hebben Rudolph helemaal geaccepteerd. We hebben hem ook gezien, ik had alleen geen fototoestel bij me.


Zoals je kunt zien is Rudy nog een jong rendier.

Had Rudy vorig jaar dus gezelschap van een vliegend paard, nu heeft hij dat dus van stieren. Maar ja, of die hem zoals Flugur bij de kerstman kunnen brengen? 
We wachten maar af...


Bedankt voor je foto's Arnoud! Ik heb deze een beetje bewerkt :-)


Dan over de verhalen van Peter...
Heel veel verhalen ken ik natuurlijk al. Die heeft Peter me in de loop der jaren, vanaf augustus 2001 toen we elkaar leerden kennen, wel verteld. Ik  genoot er altijd van!
Dat is één. 
Dan is twee, dat we een totaal verschillende muzieksmaak hebben. Het is zo dat ik Peter zijn smaak meer verafschuw (nou ja, zo erg nu ook weer niet), dan hij mijn smaak die nogal breed is. 
Had ik honderden cd's, Peter had er misschien tien of twintig.

Zo kwam het dat wij eens een keer op een markt liepen en ik Peter kwijt was.
Dat gebeurt wel vaker, Peter loopt overal nogal snel voorbij. Op een gegeven moment kwamen we elkaar weer tegen en hij had een klein plastic zakje in zijn hand.
"Wat heb je gekocht?" vroeg ik en hij gaf me het tasje. Het waren twee cd's.
Ik was verheugd over het feit dat hij nu eens cd's had gekocht, tot ik ze uit het tasje haalde. Ik was erg teleurgesteld na het zien van een cd van Jan Boezeroen (klik) en een van Freddy Quinn (klik). Bah!




Ik moest eraan geloven, ze werden gedraaid. Voornamelijk in de auto. Ach, en op een gegeven moment was het eigenlijk nog heel gezellig toen we onderweg naar Frankrijk samen uit volle borst meezongen met Jan Boezeroen. Alles went.
Peter heeft altijd gelachen om mijn aversie tegen de twee cd's (voornamelijk tegen Jan Boezeroen). Het was toch prachtige muziek, terwijl ik aldoor heb getwijfeld of hij dat nu meende of niet. Dat is nogal eens moeilijk in te schatten bij Peter. 

Peter heeft nu een bericht geplaatst op zijn blog. Het is een nagekomen bericht op het vorige. Als je het gelezen hebt zul je begrijpen waarom ik nu in ene snapte waarom hij die cd's destijds gekocht heeft! Hij heeft het me nooit verteld van de muziek. De rest van het verhaal wel, maar niet over de muziek.
De moraal van dit verhaal is weer eens dat je nooit te snel moet oordelen.

Als je Peter wilt volgen kun je rechts bovenin op zijn blog je mailadres invullen. Je krijgt dan telkens een automatisch gegenereerde email wanneer hij een nieuw bericht heeft geplaatst.

Je kunt het verhaal van Peter HIER (klik) nu lezen.


Gon