Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zaterdag 6 december 2014

Ze bruin bakken bij volle maan


Kanelbullar, volle maan, Vincent van Gogh en Don McLean. Wat heeft dat nu allemaal met elkaar te maken?

Vandaag had ik zin om weer eens 'kanelbullar' te maken. Zweden is de thuisbasis van kanelbullar, de echt kaneelrollen! Ik durf wel te zeggen dat het 't meest verkochte is voor bij de koffie hier.
Het was wel lang geleden dat ik ze zelf bakte. Het is leuk om te doen. Ze waren klaar toen we aan de thee zouden gaan vanmiddag en wat zijn ze dan lekker als ze nog wat warm zijn.


Even afkoelen op een theedoek.

Het recept plaatste ik een tijd geleden al op Kokkerellen, dus als je ook zin hebt op je vrije zondag. Het recept vind je HIER.

Vanavond de honden uitgelaten als altijd. Het was weer volle maan! Altijd zo mooi en geen zaklantaarn nodig als het volle maan is en er sneeuw ligt. Dat ziet er dan altijd zo uit:


 

Deze foto is niet van deze winter, nu ligt er nog niet zo veel sneeuw. Als je niet teveel richting maan kijkt zie je ook enorm veel sterren. Echt een sprookje.

Het deed me weer denken aan een bericht dat ik hier jaren geleden plaatste, in 2010.
Ik vind het leuk het weer eens uit de kast te halen, want lezers komen en lezers gaan, dus er zijn er zat onder jullie die hier toen nog niet lazen.

Vaak als ik onder die sterrenhemel loop moet ik denken aan het liedje van Don McLean - Starry starry night.
Een mooi nummer en dan ook nog Starry night geschilderd door Vincent van Gogh in 1889, want het nummer is een eerbetoon aan Vincent van Gogh. Tijdens het liedje op YouTube zie je dan ook allemaal werken van Van Gogh voorbijkomen.



 


Destijds kwam ik op internet ook nog iets interactiefs tegen, toegepast op dit schilderij van Van Gogh. Gaaf om te zien, echt apart! Dat wil ik jullie niet onthouden. Veel plezier!







Begin komende week meld ik een verhaal van Peter op zijn blog. 
Het heet "Clatterbridge hospital na het ongeluk". 
Daarna komt zijn kerstverhaal op 24 december, echt een leuk kerstverhaal!

Op 11 december kom ik hier zelf gewoon met het vervolg van "Rolf op klompen?"
 

Ik wens je een mooie zondag!

Gon