Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





vrijdag 3 mei 2013

Bankbiljet en Niels


Hoog in de lucht boven Zweden
over de huizen en over de zee,
vliegen de ganzen naar Lapland
Kruimel en Niels mogen mee.



'Hé,'  zul je denken, 'daar begon het vorige berichtje ook al mee, je valt in herhaling!' 
Dat klopt, daar begon ik toen ook mee, een soort van voorjaarskriebels zeg maar. 
Na het plaatsen van het gedichtje over Niels Holgersson (de Zweden noemen hem natuurlijk Nils) die op de rug van gans Maarten naar Lapland vliegt, kreeg ik een mailtje van Corrie. Zij herinnerde mij er aan dat dit ook staat afgebeeld op een Zweeds bankbiljet van twintig kronen. 
Voor degenen die dat bankbiljet niet kennen plaats ik er hier dan foto's van.



Ik wens jullie een heel mooi weekend!