Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 20 september 2011

Hällingsåfallet nog eens

Bij zonnig weer is de regenboog te zien bij de waterval. Het zonlicht "breekt"
op de waterdruppeltjes in de nevel en veroorzaakt zo dit fenomeen.
omdat het zo mooi is! Het zou mooi weer worden afgelopen weekend en dat was ook zo. De dag begon helder en fris, Peter moest de autoruit krabben! De dag bleef helder en zonovergoten. Het was de eerste nachtvorst van dit seizoen. Vorig jaar hadden we veel meer nachtvorst. Ik weet het zo goed, omdat ik toen bijna tot midsommar heb lopen slepen met potten en bakken met éénjarigen. Dit jaar juist helemaal niet. We hadden onszelf een uitstapje beloofd en wilden nog graag een keer naar Hällingsåfallet. Vorig jaar waren we er ook al. Gisteren, zondag was het ook nog prachtig weer, maar vanmiddag (maandag) begon het te regenen. Het wordt een beetje kaal rond het huis, omdat ik alle potten en bakken met éénjarigen heb leeggekiept op het aardappelland. Het heeft geen zin meer ze te laten staan en ze waren erg achteruitgegaan door de regen van vorige week. Ze worden vanzelf wel weer door de tuin gefreesd. Misschien deze week nog, anders volgend voorjaar. Als we hier weer zijn zal er wel sneeuw liggen en zien we er niks van.
En dan zal ik nu nog een paar foto's van zaterdag proberen te uploaden naar mijn  fotoblog. Ik heb mobiel breedband en vanavond een waardeloze verbinding.