Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 12 september 2011

Eindelijk... ik heb er één!


Afgelopen weekend hadden we bezoek van Nathalie en Paul. Vrijdag kwamen ze en gisteren gingen ze weer terug naar Dalarna. Daar woont Nathalie al sinds 2006, Paul is haar Nederlandse vriend die hier op vakantie is en ook in Zweden komt wonen. Het zijn Nathalie en Paul die heel enthousiast op mijn oproepje van laatst reageerden en volgend jaar Peter (en mij) komen helpen de bloemenkas in elkaar te zetten. Het belangrijkste is eigenlijk dat Paul Peter helpt met een fundament te maken. Dit is voor Peter n.l. moeilijk i.v.m. zijn beenprothese. Ik ben best handig, maar een fundament van mijn hand zou niks worden denk ik zo. Toen ze vrijdag aankwamen hier kregen we een cadeautje. Ze hadden me geen groter plezier kunnen doen, want ik wil al zoooooooooooooo lang een Dalarnapaardje!!! Ik ben daar echt zo blij mee! Nathalie en Paul nogmaals bedankt ervoor en ook voor de gezelligheid. Het was n.l. een erg gezellig weekend! We hebben allebei een keer gekookt, dus zaterdagavond gingen we uit eten (bij Nathalie en Paul) in onze eigen gastenstuga. Leuk was dat. Jammer dat het weer wat tegenviel, maar we hebben zaterdag toch wat moois van de omgeving kunnen laten zien.
Vandaag was het ook droog en heb ik de aardappels gerooid. Oei, oei, oei, arme rug. Een aanslag op je rug is dat. Zal morgenochtend wel iets moeilijker uit mijn bed komen. Maar na een half uurtje gaat het dan wel weer. Vorig jaar konden de aardappels gelijk schoongeveegd worden en in manden worden gedaan. Omdat het vorige week veel geregend heeft, bleef de aarde er nogal aan plakken en hebben we alles uitgespreid op golfkarton in een garage. Ik wist niet dat we nog zoveel golfkarton hadden. Ze zullen dan in de loop van de week wel droog zijn. Je moet er natuurlijk geen rot in krijgen, want we zijn een poosje weg en kunnen er dan niet op controleren. De worteltjes krijgen we wel op denk ik en de bietjes weet ik niet. Die kan ik altijd nog in maken, ik heb n.l. een heel lekker recept, ik deed dat al eens eerder. Al met al waren we vandaag de hele dag lekker buiten bezig.

En dan hebben jullie nog steeds de altan tegoed. De blauwe stoeltjes staan er zo maar even. Er komen meer comfortabele stoelen te staan, maar Peter gaat die komende winter nog blauw schilderen. Ik heb het plafond er dus in gemaakt, de ramen zijn door Peter geverfd en ik heb de vloer rood geverfd.

Klikklik, wat een verschil met een maand geleden.


Toen was het zo. Vieze verf, geen plafond en
een bruin gebeitste vloer.