Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 7 augustus 2008

Rendier

We hebben een goede, ontspannen, mooie reis gehad. De auto was wel een beetje volgeladen, dat merkte je ook wel een beetje aan de langere remweg. Na bijna 2100 km rijden, zagen we ongeveer 10 km voor aankomst bij ons huis een rendier in de greppel staan grazen. We zagen ook dat hij schrok, Peter reed. Vol in de remmen dus. Nou het zal misschien een halve meter gescheeld hebben, maar het liep goed af. Waarom rent zo'n dier dan precies de verkeerde kant op zou je zeggen, waarom niet gewoon terug het bos in? Dit hierboven is echt geen actiefoto van mij hoor. Ik had het toestel wel voorin de auto liggen, maar ja dat heb je natuurlijk niet constant in de aanslag op je schoot liggen en ik zou daar op zo'n paniekmoment ook niet aan denken. Nee, deze foto heb ik van het net geplukt, en wel van de site van de camping hier 20 km vandaan. Het was precies zo'n rendier, een flink mannetje met een enorm groot mooi gewei.
We zijn dus goed aangekomen en alles in en om het huis zag er goed uit. Christien en Rob hebben ons gras mooi bijgehouden. Zijn we erg blij mee. Jammer dat ze er niet zijn. Ze zijn zaterdag onverwacht naar Holland vertrokken omdat Rob zijn broer plotseling was overleden. Dat is verschrikkelijk voor ze. Ze verwachten begin volgende week terug te zijn. Ze hebben een oppas voor hun 17 honden. Ze zei ons dat we vooral aardbeien, peultjes, courgettes en komkommer mochten oogsten uit hun groetetuin. We hebben dus al heerlijk broodjes aardbei gegeten en 's avonds peultjes. Vandaag zijn de courgettes door een roerbakschotel gegaan en de komkommer erbij. Morgen weer oogsten. Vooral de peultjes, want er zit enorm veel aan en anders worden ze te dik.
Het domme van mij is dat ik wel mijn fotostoestel heb meegenomen, maar het snoertje om met de computer te verbinden ben vergeten. Van de camcorder heb ik wel alles bij me. Daarmee kun je ook foto's maken, maar die vind ik minder scherp. Als ik dus een foto ga publiceren tijdens ons verblijf nu, zal dat er een van de camcorder zijn, beter dan niks denk ik dan maar.
Later meer, ik ga nu lekker douchen en naar bed.