Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





vrijdag 18 december 2009

Sneeuw van Westerland tot Hoting


Dit is de tuin van ons tijdelijke huis in Westerland vanmorgen. Het is hier prachtig nu op Wieringen. Heel Nederland trouwens. De sneeuw maakt het wel lastig voor ons om 2200 km naar het noorden te rijden, met dus overal sneeuw. Alle dagen wordt er ook sneeuw verwacht, vooral zondag. Tja, hoe krijgen we het voor elkaar. We gaan het rustig aan doen, als altijd, en we hebben de route iets anders ingedeeld dan 's zomers, zodat we de laatste en waarschijnlijk lastigste dag (geen snelweg) nog maar ongeveer 450 km. hoeven te rijden. Als ik dan Tineke haar blog lees dat het vanmorgen vroeg rond de -30 graden was, word ik daar niet vrolijk van. De laatste tijd was het, net als hier, erg zacht voor de tijd van het jaar. Het kwakkelde daar ook maar zo rond nul. Overdag is het nu zo rond de -15 C. Nou dat is goed te doen, het voelt daar toch minder koud dan hier door de enorm droge lucht. We gaan het allemaal beleven de komende dagen en dit is dan ook voorlopig het laatste bericht op deze blog. Ik meld me hopelijk volgende week weer als ik mijn Telia dongel tenminste opgewaardeerd krijg. Ik heb het al geprobeerd, dat kan tegenwoordig via de Swedbank, maar dan heb je een mobiel nummer van dat ding nodig en dat heb ik nergens. Ik dacht er dan mee te bellen naar Peter zijn mobiel, zodat ik het nummer kan aflezen, maar ja, dat gaat lastig zonder tegoed. Only emergency calls!!! Ik moet maar zien hoe het dan moet. Ik heb alleen het enorm lange nummer van de Sim kaart van de dongel en ik heb naar Telia gemaild of zij dan met dat nummer het mobiele nummer kunnen achterhalen, maar zij antwoorden binnen een week en tot op heden heb ik nog geen antwoord. Misschien kan ik dan internetten met de Sim kaart van mijn Zweedse mobieltje, alleen kan ik er dan niet mee bellen. Maar dat zie ik volgende week wel. Als we dinsdagavond aankomen (dat zijn we van plan) dan kunnen we woensdag kerstinkopen doen bij de supermarkt in Hoting. We verheugen ons er erg op, heerlijk de kerst en jaarwisseling saampjes in het huis in Hoting in de sneeuw. Heerlijk even rust. Alleen mag het van ons iets minder koud zijn. Mocht je het leuk vinden, kun je de temperatuur zien als je op de foto hier rechts klikt, die van SVT väder. Ik zou zeggen tot eerdaags.