Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 24 maart 2016

Roerig

 
 
 
 
Iedereen heeft z'n portie aan nieuws wel gehad betreffende de aanslag in Brussel denk ik. Kom ik hier ook weer aan met zulk nieuws?
Nee, niet zozeer nieuws over de aanslag als wel dingen die ik de laatste dagen tegenkwam op het net, zoals bijvoorbeeld het plaatje hierboven op Facebook.
Zo vlak voor Pasen zal ik er een paar met jullie delen.
Ook onderstaand bericht stond op Facebook.
De foto en de tekst eronder. En ik begreep hem zo goed!
Alle berichtgevingen, het hele mediacircus rondom de aanslag in Brussel, en de vorige in Parijs, zijn koren op de molen van terroristen. Dood, paniek en haat zaaien zij, daarnaast vooral ook angst.
Dus onderstaande foto met tekst zijn ook mij uit het hart gegrepen.
 
 

Fuck you met je stinkaanslagen, hier was vanavond alleen maar liefde en verbondenheid en daar verander je geen drol aan met je pisbommen en je obligate angstzaaierij! Liefde en humor zijn het enige wapen tegen angst en haat. Al het andere is het geblaf der onmachtigen!




Wat niet zozeer met de aanslagen te maken heeft, maar meer met de vluchtelingen (ook al komt het uit dezelfde hoek) las ik bij Ariadne from Greece (klik), die samen met haar man tijdelijk vluchtelingen in huis nam. Ze beschrijft eerst het verhaal over haar eigen jeugd in een vreemd land en legt zo ook het verband. Mooi!
 
 
Nog even over het terrorisme, alle aandacht in de pers en het optreden tegen terrorisme. Natuurlijk zou negeren beter zijn...
Het theater van de angst, zo noemt terreurdeskundige Beatrice de Graaf (Universiteit Utrecht) het als er openlijk hard wordt opgetreden tegen terrorisme. En dit werkt vaak averechts. Zoals dat ook gaat bij een zeurend kind, is negeren een veel betere manier om ermee om te gaan. In dit college wordt duidelijk hoe Nederland deze techniek succesvol heeft toegepast als reactie op de Rode Brigade.
 
 
 

 
Hieronder een filmpje. Geen beelden van de aanslag al doet het beeld dat vermoeden, maar iemand die een oplossing tegen terrorisme denkt te weten. De oplossing is LIEFDE. Kunnen we lacherig over doen en een terrorist zit niet op onze liefde te wachten en ik zou het hen ook niet kunnen schenken, maar over het algemeen zou met een beetje meer liefde voor elkaar niets mis zijn.  

 
 
 
 
 
En dan vanavond The Passion! Ja, ik heb gekeken via internet, altijd erg indrukwekkend. Zoveel mensen op de been, zoveel mensen aan de tv gekluisterd. Heb je het gemist en wil je ook nog kijken? Het staat al op Uitzending gemist (klik).
 
 
Bijna Goede Vrijdag, bijna Pasen, bijna weekend. 
Ik wens jullie fijne paasdagen en laten we rijkelijk met liefde strooien!
 
 
Gon