Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 28 april 2016

Bellman en Cornelis!

 
 

 
 
Of Cornelis en Bellman, Cornelis zingt Bellman!
Als Zweden en Nederland ergens of in iemand verenigd zijn dan is het wel in Cornelis Vreeswijk. Hoe vaak schreef ik hier al niet over hem?! Wil je dat lezen geef dan zijn naam in in het zoekvak linksboven.
 
Lang verwacht en nu dan eindelijk gekomen, een cd van Cornelis met liedjes van Bellman (klik hier voor veel info over Bellman op Wikipedia).
 
Omdat ik lid ben van het Nederlandse Cornelis Vreeswijk Genootschap, kortweg CVG, las ik dat er serieuze plannen waren om liedjes van Bellman door Cornelis Vreeswijk op een cd te zetten. Daar is natuurlijk geld voor nodig en dat probeerde CVG bij elkaar te krijgen door crowdfunding. Bij inleg van een bedrag boven een bepaalde limiet, kreeg je de cd ter zijner tijd. Daar hoefde ik niet lang over na te denken, ik wilde de cd!
En toen was hij daar en werd gepresenteerd op 16 april j.l. na de Jaarvergadering van het CVG in IJmuiden. Daar had ik graag bij willen zijn, maar ja...
Gelukkig hebben ze me de cd 'Cornelis zingt Bellman' toegestuurd. Ik wilde een nummer uploaden naar YouTube, maar moest daar weer e.e.a. voor op m'n laptop installeren. Daarom maar een nummer genomen wat al op YouTube stond, de plaatjes die voorbij- komen tijdens het afspelen van deze video horen dus niet bij de cd die het CVG nu heeft uitgegeven. Maar het nummer Epistel 72 "Schitterende nimf " staat als nummer vier op de cd 'Cornelis zingt Bellman' en is hetzelfde.
Aan de teksten kun je horen dat de Zweed Bellman een paar eeuwen geleden leefde.
Ik ben erg blij met deze nieuwe aanwinst!
 
 
Epistel 72 "Schitterende nimf"
 
 
Wil je ook lid worden van het CVG dan kan dat via de website www.cornelisvreeswijk.nl.
 
 
En dat het nu dan maar eens voorjaar mag worden. Eindelijk opbeurende vooruitzichten, althans echt ruim boven nul! Nu nog wat meer zon i.p.v. regen volgende week en dan...
 
 
Twee voorspellingen, van YR en SMHI.
 
 
Ik wens jullie alvast een mooi weekend!
 

Gon