Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 30 maart 2010

De zomer wordt te kort!


Döda Fallet........dode waterval, op 6 juni 1796 brak bij het aanleggen van een kanaal, de rivier Indalsälven door haar oevers en ontstond er een nieuwe bedding. De waterval kwam droog te staan en is nu te bezoeken.
Het openluchttheater
Eigenlijk wordt het hier helemaal bovenaan eens tijd voor een foto van het voorjaar. Maar die heb ik niet echt en per slot van rekening is de sneeuw in dit gedeelte van Zweden nog niet weg. Ik zal in mei eens een mooie foto proberen te maken van het voorjaar in Hoting. Ik ben gisteren nog op behang uit geweest voor de gastenstuga. Peter vond het niet nodig, omdat we daar komende zomer volgens hem niet eens aan toe komen en dat van de winter zullen gaan doen. Daar kan hij wel eens gelijk in hebben, maar ik kon het toch niet laten om naar behang te gaan kijken. Ik moest toch met Rush naar de dierenarts, want ze moest de jaarlijkse cocktail, haar nagels moesten geknipt, haar paspoort weer in orde en alvast wormtabletten mee, die moet ik dan ca. 10 mei geven. Dat staat alvast in haar paspoort nu met de handtekening en stempel van de dierenarts. De dierenarts zit in Schagen en daar zijn wel een paar zaken die behang verkopen. Ik ben niet geslaagd. Ik vond er werkelijk niks aan. Helemaal niet wat ik in mijn hoofd heb voor de kamer van de gastenstuga. Dus gewoon ergens anders snuffelen, misschien in Zweden. De DHZ in Hoting heeft ook behang en ook behangboeken waaruit je kunt bestellen. De zomer zal inderdaad te kort zijn voor wat wij willen doen. We willen natuurlijk ook een beetje vakantie vieren, maar ook een groetentuin beginnen, de tuin doen. De loppis inrichten. En zoveel meer, teveel om op te noemen. Ik kreeg van de week een leuke mail van een vrouw uit Hammarstrand. Ik had haar een recept gestuurd n.a.v. een kettingbrief. Ze weet dat we in Hoting "wonen" en liet o.a. ook weten dat daar (bij Hammarstrand) in het openluchttheater van Döda Fallet aanstaande zomer 24 voorstellingen opgevoerd worden van Shakespeare's "En Midsommarnatsdröm". In juli is dat. Dat lijkt ons heel erg leuk. Ook schreef ze dat ze in september nog in Hoting was geweest voor het Automuseum en dat ze de wildmarksroute hadden gedaan. Die wilden wij vorig jaar doen, maar toen lukte het niet. Nu willen we er toch een week voor uittrekken. Lijkt ons fantastisch en dat schreef Margit ook. Ik ga nu maar weer eens stoppen. Komende week gaan we het appartement in Oosterwolde inrichten. Overmorgen krijgen we de sleutel. Weer even druk en heavy dus.