Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 6 juli 2009

Een bus

De vorige week aangeschafte Ford Transit bus

Met z'n 3-en onderweg

Nu hoef ik niet in de bench, in deze auto mag ik voorin omdat
ik achterin in het donker zou zitten! Er zijn drie zitplaatsen, dus
ik mag lekker tussenin op een oud badlaken.
Ze hebben net een milkshake genomen en ik mocht de
bekers uitlikken! Ik moest helemaal tot aan mijn ogen
in de bekers om erbij te kunnen, ze hadden lekker veel
laten zitten voor me. Kan je het nog zien aan mijn natte
haren??!! Mmmmmmmm, wat is milkshake lekker!

We hebben vorige week dus deze Ford Transit bus van 2003 gekocht, dus zes jaar oud. Het is een diesel automaat en er zit 163.000 km op. Hij is nog heel erg netjes en rijdt goed. We hebben hem gekocht om onze spullen in de loop van de komende vakanties (minimaal 2 x per jaar, dus 2 x een volle bus per jaar), naar Zweden te brengen. We hebben zitten rekenen wat het kost om dat met een KAV huurauto te doen en kwamen tot de conclusie dat we net zo goed een 2e-hands bus konden kopen. En we kunnen er dan gewoon mee in Zweden blijven tijdens de vakantie en hoeven niet als een razende gelijk terug omdat iedere dag iets van 160,-- euro huur kost, plus nog alle kosten die daar bij komen. Maar goed, dit is dus een verhoogde bus, dus er kunnen ook grote spullen in en de laadvloer achter is ongeveer 2.30 meter. Dus bedden ook geen probleem. We doen hem dan 2 x per jaar 3 maanden in de wegenbelasting en de verzekering, dat hebben we al uitgezocht en bij beiden kan dat. De verzekering ook als je een bewijsje van het postkantoor hebt dat je hem tijdelijk hebt "geschorst". Vandaag zijn we ermee naar Aalsmeer geweest. Nog spullen uit het huis van mijn ouders gehaald. Komend weekend gaan de laatste spullen daar uit het huis. We hebben veel dingen meegenomen en veel dingen weggebracht voor een bazar. Ook wat dozen met spulletjes die we mee nemen naar Zweden. Of voor in huis of voor de "loppis". Bordje aan de weg en we zien wel. Als het dan na een jaar nog niet weg is dan gaat het daar ook maar weer voor een of ander goed doel.
Als we de spullen overgebracht hebben, verkopen we de bus gewoon weer. Want drie auto's is nogal overdreven.