A Dutch woman living in Sweden.

Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!




vrijdag 19 mei 2017

Mijn hart huilt tranen met tuiten

 
Ik ben even helemaal kapot, even ontroostbaar.
 
 
Deze foto is van september 2009 toen in met haar op
de achterbank zat in een heel oude Volvo van iemand anders.
 

Ik weet, je mag niet klagen als je hond zo'n mooie leeftijd heeft bereikt, maar toch, het doet zo verschrikkelijk zeer. Al worden ze nog zo oud, de pijn is er niet minder om als je ze moet laten gaan.
 
Rushy ging de laatste week snel achteruit en gisteravond kreeg ze (waarschijnlijk) een hersenbloedinkje. Ze was daarna zo slecht dat het voor haar ondraaglijk lijden zou worden en dat is toch iets dat je beslist niet wilt. Het werd daarna ook niet meer beter.
Zo lang het leuk was voor haar gingen we door, maar nu hebben we toch de onvermijdelijke beslissing moeten nemen en haar vanmiddag in Hammerdal - Zweden in laten slapen. Zo vlak voor haar 18e verjaardag. Ze was echt op.
De arts nam de tijd, deed het met veel liefde en respect. We zijn tevreden hoe het gegaan is.
En daarna thuiskomen zonder haar, de mand blijft leeg, haar voerbak nog in de vaatwasmachine, brrrrrr.

Ik kan niet beschrijven hoe kapot ik hiervan ben.

Gon
 
 



20 opmerkingen:

  1. Hej Gonny.

    Heel veel sterkte toegewenst. Leeftijd speelt geen rol bij verlies, hoe ouder hoe meer herinneringen. Maar ook meer fijne momenten om aan terug te denken.

    Kram på dig

    Erik Wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Gonny, wat verschrikkelijk! Ze was zo jouw hond...
    Ik weet hoe je je kunt hechten aan een hond, ze worden een deel van je gezin. En nu moet je zonder haar verder. Ik leef met je mee! Heel veel sterkte hoor en geef maar gewoon ruimte aan je verdriet, dat mag... Ook om een hond mag je rouwen!

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gonny, ik ken het gevoel goed.Sterkte om dit te verwerken. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh, ik huil met je mee, het is zo verdrietig afscheid te nemen van je trouwe vriendin.
    Vooral juist die oudjes, die hebben zo'n deel van je leven met je gedeeld. Al die herinneringen
    Heel veel sterkte,
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat verdrietig, ik weet zo goed hoe het voelt, het overvalt me soms nog.
    Heel veel sterkte nu je die kleine lieverd moet missen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Conny heel erg veel sterkte we leven echt super veel met je mee hier hebben we ook een dubbel gevoel als begrijpt wat ik bedoel heelveel sterkt conny en peter gr E&C

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel heel heel veel sterkte! Zoveel mooie momenten hebben jullie als herinnering. Zo'n goed leven heeft ze bij jullie gehad!

    Sterkte!

    Kusjes en knuffels xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rushy heeft ons zoveel plezier gebracht via deze blog. Grappige en ook spannende momenten hebben we vanop afstand mee beleefd. Veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach goss, wat verdrietig dat Rushy er niet meer is.
    Heel veel sterkte lieve Gon en Peter.

    Knuf, Marga en Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, Gonny, Ik schrik ervan en moest ook even huilen. Het is altijd erg om je huisdier te verliezen,hoe oud ze ook zijn geworden. Ik wens jullie veel sterkte met dit verlies. Dikke kus, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach toch heel veel sterkte met het verlies van Rushy zeg..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee lieve Gon en Peter. Heel veel sterkte met het verlies van Rushy. Het is een mooie leeftijd maar altijd te vroeg. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve mensen. Ik weet hoe het voelt om je trouwe huisgenoot te moeten missen. Het huis is dan ineens ook oorverdovend stil. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk ben je hier erg verdrietig van, een hond is echt een deel van je leven. Gelukkig zijn er veel mooie herinneringen. Sterkte, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte met het verlies van jullie trouwe viervoeter... :o(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja , ken het, zeker rushy was echt jouw hond, het ene dier staat soms veel dichterbij als het andre dier ... en da is het gemis erg groot.
    Mis nog altijd misty (zwarte je weet wel kater)die ik 15 jaar mocht hebben en na vertrek van de kinderen uit huis, helemaal mijn vriend werd en zoveel liefde gaf, ik mis hem nog steed(na 3 jaar) ook al heb ik weer een ander zwart vriendje,misty stond erg dichtbij. sterkte en ik leef met je mee. mien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat afschuwelijk! Je maatje. Het maakt niet uit hoe oud ze zijn. Een dikke zoen en knuffel en heel veel sterkte vanuit hier. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Gonny en Peter. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooie leeftijd, maar wat een gemis voor jullie. Heel veel sterkte en dikke kram!

    BeantwoordenVerwijderen