Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 27 juli 2010

Vildmarksvägen


Deze route willen we volgende week gaan doen. Het is een rondrit van 500 km. We wonen aan deze route dus dat is gemakkelijk. Wanneer we gaan weten we nog niet precies, het hangt een beetje van het weer af. We kunnen niet al te lang wachten, want anders gaat alles alweer dicht. De Zweden gaan echt in juli op vakantie en daarna gaat er al weer veel dicht. We konden gewoon niet eerder gaan omdat het hout eerst weg moest. Dat is nu bijna klaar. We schatten dat we zo'n kleine 20 kuub hout weggewerkt hebben. Veel, maar beslist geen naar werk. We verheugen ons enorm op deze minivakantie. Al heb ik hier nog steeds en altijd het gevoel dat ik hier op vakantie ben, ook al ben ik altijd bezig. Op de internetsite van de vildmarksvägen staat een mooie kaart (plattegrond/landkaart met allerlei informatie als boven) die ik ga uitprinten. Of ik neem een laptop mee, de oude misschien, wellicht net zo handig. Als je daar al ontvangst hebt met je dongel. Zal heus niet overal. Op de site kun je op deze kaart op "knoppen" klikken om bezienswaardigheden en zo te kunnen zien/lezen. Op de door mij gekopieerde versie hier boven is dit helaas niet te zien.
We gaan ook nog een dag naar Irma en Ronald. Ik heb het al eens eerder over ze gehad. Zij hebben vorig jaar een huis gekocht in Hammarstrand, 175 km zuidwest van hier. Ze zijn hier zo'n vier weken. We leerden elkaar kennen doordat Irma toevallig op mijn blog terecht kwam en reageerde. Afgelopen voorjaar zijn ze bij ons op bezoek geweest toen we tijdelijk in Westerland woonden (tussen Oudesluis en Oosterwolde in). Ja, wat dat betreft wel een pittig jaar met al dat verhuizen. Daarom ook heel veel zin in de komende uitstapjes, naar Hammarstrand en de Vildmarksvägen. Irma en Ronald willen hier ook permanent gaan wonen zodra hun huis in Nederland (Hoorn) is verkocht. Ik hoop voor ze dat dat snel zal gebeuren, want ze zijn er echt aan toe! Nu maar hopen dat we het een beetje zullen treffen met het weer met de uitstapjes, we hebben immers al zoveel mooi weer gehad. Hopelijk is er nog wat mooi weer in het verschiet.
Morgen is het in ieder geval mooi weer, dus ............ gras maaien. Eerst bij onszelf en 's middags bij Kerstin in Rossön. Dan kan dat er weer even tegen. Het groeit al iets minder snel. Hoeft niet meer eens in de week, maar eens in anderhalve week.