Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 14 juni 2010

And the winners are...............!








Iedereen kon natuurlijk al wel raden dat de kleur rood is geworden. Je hoeft bij de reacties immers de kleuren maar te tellen. En ik had gezegd dat de meeste stemmen zouden gelden. Rood dus. Ik moet bekennen dat ik twee weken geleden, na de eerste reacties, al was gaan proberen de deur wit te maken. Ik had een kwart gedaan en heb Peter erbij geroepen omdat ik er zelf niet weg van was. Ik had hem niet gezegd wat ik ervan vond, maar ik zei: "En wat vind je ervan?" Peter vond het ook niet mooi. Ondanks alle meningen twijfelden we tot het einde. Maar de meeste stemmen gelden en de deuren van de andere gebouwen wilden we in ieder geval ook van bruin naar Faluröd (het echte Zweedse rood), het bruine is zo saai. DUS ROOD. Peter heeft de lootjes getrokken onder het toeziend oog van Rush en zoals jullie al hebben kunnen zien hebben Mark en Anneke een tijdschrift gewonnen. Gefeliciteerd allebei. Het komt zo snel mogelijk naar jullie toe. Het zal wel 2e helft van de week worden eer ik naar het postkantoor ga, want morgen krijgen we visite uit Nederland! Echt enorm leuk! Teun en Joke, onze oude (in de zin van voormalige) buren uit Oudesluis. Joke verzorgde altijd de planten en de post als we naar Zweden waren. Zij zijn het ook die de geiten hebben. Als je helemaal terug gaat naar het begin van deze blog, kun je lezen dat zij het waren die over een huis in Zweden begonnen. Ze hebben er geen een gekocht. We hadden de laatste weken al wel emailcontact en Joke schreef dat ze waarschijnlijk wel noordwaarts zouden gaan. Eerst naar een kennis in Duitsland, dan naar kennissen in Denemarken en dan gisteren de boot Denemarken - Oslo. Teun schreef vlak voor hun vertrek dat ze het van het weer af zouden laten hangen of ze bij Oslo Oostwaarts of Noordwaarts zouden gaan. Vanavond belde hij dat ze al heel dichtbij waren. Ik was zeer verrast en had het wel gehoopt, maar gezien het weer niet verwacht. Zo bijzonder is het weer hier niet, alhoewel het morgen erg zonnig wordt. Ze zijn nu in Östersund (daar waar we laatst waren met het feest van de geslaagde scholieren). Morgenochtend zijn ze dus in een kleine twee uurtjes hier. Ze zijn met een caravan en ik opperde al dat ze hier morgen op het erf kunnen staan en kunnen blijven zo lang ze willen. Ik had ze laatst ook geschreven over de wildernessroad, en waarschijnlijk gaan ze die daarna doen. Dus beste allemaal, morgen de foto plaatsen en op mijn blog schrijven zal niets worden. Daarom plaats ik de nieuwe foto nu! Ik ben zeer benieuwd hoe jullie het vinden. Ik begrijp dat niet iedereen er weg van zal zijn, smaken verschillen nu eenmaal. Gelukkig maar, anders zou het een saaie boel zijn. Degenen met de kleur rood waren:.............. A3 en S10, Anneke, Silvia, Mark, Suzan en Wim.

Tot gauw.