Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





woensdag 10 februari 2010

Winterslaap

Dan gaan we hier nu weg. Nog even slapen en dan gaan we. Het huis gaat nog even in winterslaap. Lekker pak sneeuw op het dak en pitten maar. Als we in mei hier zijn zal het riviertje wel lekker vol zijn en hard stromen, alles zal groen zijn. Ik hoorde dat in Nederland ook weer sneeuw ligt of wordt verwacht. Nou ja, dan is de overgang niet zo groot. We gingen met sneeuw weg en komen waarschijnlijk met sneeuw terug dan.
Nog even gedacht vandaag naar Sten en Mirja te gaan, maar het is wel 80 km. en er is nog veel te doen. Peter heeft hem even gebeld. Achteraf maar goed dat we niet zijn gegaan, want we zijn maar net aan kant. Nog wel even gedag gaan zeggen bij de buren, dat was nog even gezellig. Morgen krijgt Åke zijn sneeuwscooter. Hij heeft een foto laten zien. Hij is 10 jaar oud en heeft nog maar 1000 km gedraaid. Dat is natuurlijk niks. Hij gaat er gelijk met Clas op uit begreep ik. Zelfs een boek met kaarten met de scooterpaden erop gekocht. Ik schrijf Clas, maar dat is de manier waarop je de andere buurman zijn naam schrijft. Daar ben ik nu eindelijk achter. Yvonne had het een keer in een mail aan mij geschreven zoals ik het tot nu toe deed, maar Åke schreef laatst Clas. Toen maar eens op gezocht op internet bij Eniro.
We hopen zaterdag thuis te zijn. Gaan weer lekker 2x overnachten. De wegen in zuid Zweden schijnen niet geweldig te zijn, dus wie weet loopt het uit. Waarschijnlijk slapen we in Denemarken op het vertrouwde adres bij Pia en Steffen. Steffen wil onze spijkerbanden wel verwisselen voor de Nederlandse winterbanden die achterin liggen. Nou dat is heel fijn. In Denemarken mag je nog op spijkerbanden rijden. In Duitsland niet en bij ons ook niet. Kan je een fikse bekeuring opleveren. En je ziet het wel niet, maar je hoort het wel. Dus maar niet gokken.
Nou ik meld me wel weer als we terug zijn. Tot dan.
Nog een recept op kokkerellen: Zweedse gehaktballetjes