Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 1 februari 2010

Proviand

Zo zijn dode omgevallen bomen ook nog mooi
Ja, daarom is de achtergrondkleur van de
verkeersborden hier geel i.p.v. de witte
achtergrond bij ons en ze reflecteren ook
veel meer!
Peter kwam me vanmiddag tegemoet met het
fototoestel toen ik terugkwam met "proviand"
Maandagavond, 23:26 u, -15°C, windstil, bewolkt na sneeuw
Vanmorgen was het -28 toen ik voor het eerst op de thermometer keek. Het was verder prachtig zonnig weer. Dik aankleden dus allebei, Rush en ik. Daarna vond ik het toch wel lekker om met de spark naar het dorp te gaan. Ik wilde rode en witte verf halen en dan ook nog maar even langs de ICA. Tijdens mijn wandeling op de terugweg begon het te sneeuwen en eigenlijk is het zojuist pas opgehouden. Ruim 10 cm. Åke moet de hele weg dan wel in de sneeuw gereden hebben. Ik zag net toen ik de hond nog even uitliet, dat hij net aangekomen is. Niet dat ik hem gesproken heb, maar dat zie je aan de verse bandensporen. Hij zal wel moe zijn geweest, want een half uur later was alles donker. Hij is veel later teruggekomen dan zijn bedoeling was, want hij wilde binnen een week weer terug zijn ivm zijn riolering, maar het zijn ruim 3 weken geworden. Hij moest twee dagen een soort training geven, maar die werd qua datum steeds vooruit geschoven, iets wat hijzelf niet in de hand had.
Vanmiddag, toen ik (na het boodschappen doen) Rush uitliet, kwamen we op een scooterspoor en dat was toch zo geweldig mooi, zo ongerept op het scooterspoor na. Echt prachtig. Al had ik mijn fototoestel bij me gehad, was het al te schemerig geweest voor foto's (half vijf, ja de dagen lengen snel, toen we hier 22 dec. aankwamen was het om drie uur al donker). Ik ben bang dat er morgen alweer teveel sneeuw bijgekomen zal zijn en de scootersporen worden nagenoeg alleen maar in het weekend gemaakt. Daarom ook dit mooie nieuwe spoor op maandag. En zo wandel ik wat af. Heerlijk, en goed voor me, blijf ik op gewicht.
Vanmorgen is de Ford Transit aangekomen bij de garage in Nederland, nou we zijn benieuwd. Hij zei dat er geen accu in zat, maar dat wisten we al, die heeft een andere bestemming gekregen. Zet er maar weer een nieuwe in en laat de computer maar uitlezen. We hopen dat de computer van de auto gereset moet worden en klaar is Kees, maar of dat ook zo zal zijn is afwachten.