Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





woensdag 16 februari 2011

Carina

Vandaag zou ik weer naar Carina, de kapper (ster). Dat is altijd erg gezellig, zoals ook nu. We kwebbelen aan een stuk door, vooral Carina. Nu ging het over het feit dat ze 50 wordt in mei en of ze al dan niet een feestje zal geven. Ik schrijf steeds over haar als ik er ben geweest, gewoon omdat het altijd leuk is. Dat kan je ook wel aan haar uitstraling zien op deze foto waar ze midden in mijn afgeknipte haar zit. Carina heeft een éénmanszaak en kan zichzelf daarmee redden. Niet gek in een klein dorp waar, met haar mee gerekend, drie kappers zitten. Ik was lekker lopend gegaan, ondanks de sneeuw. Het sneeuwt alweer 24 uur. Niet zo'n dikke laag, want het is fijne sneeuw. Ik denk een centimeter of zes. Clas is alweer twee keer langs geweest met de tractor. Op valentijnsdag heb ik een grote doos bonbons gebracht met een kaart erbij "1000 Tack". Ik belde aan, maar hij was in de woonkamer en hij is zo doof als een kwartel. Dus na twee keer bellen bedacht ik me dat het net zo leuk zou zijn het stiekum op zijn voordeurmat te leggen en er stiekumpjes vandoor te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Ik had wel schik op de terugweg naar huis. Waar had ik nog meer schik om? Ik zag een advertentie op Blocket.se (= Zweedse Marktplaats) van een huis dat te koop staat hier in Hoting. Het staat aan de andere kant van de Tornvägen en kijkt op het meer bij het dorp. Er stonden een paar foto's bij van het interieur. Op een daarvan stond een soort bedstee onder het schuine dak. Op de foto lag op dat bed een man. Hij was gekleed in een oranje T-shirt, een zwarte onderbroek en zwarte sokken. Ik vond hem niet zo aantrekkelijk :-). Ik bedacht me geen moment en stuurde de vrouw een mail om te vragen of de man bij de koop inbegrepen was. "Daar krijg je heus geen reactie op...." dacht Peter. Maar ja hoor, ze heeft humor en schreef terug dat dat niet het geval is ("Nej tyvärr, han är inte ens förhandlingsbar :-)") Ze had er ook schik om en schreef ook dat ze de foto toch maar vervangen heeft door een nieuwe die ze maar even gemaakt had.
Morgen is mijn moeder jarig. Ik vind het heel erg dat ik er niet bij kan zijn. Morgen zal ik het ook wel niet zo fijn hebben daardoor........