Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 16 januari 2011

Blogvriendinnen

klikklik en hij wordt vergroot, rechts zie je de maan al.....

In 2008 ben ik begonnen met deze weblog. Eigenlijk omdat familie en vrienden graag wilden weten hoe het allemaal ging in Zweden. Op deze manier kon iedereen het (ons) volgen als ze dat leuk vonden. Voor mezelf vond ik het ook erg leuk, als een soort dagboek zeg maar. Ik had niet kunnen vermoeden dat ik het bloggen zo leuk zou gaan vinden. Niet alleen die van mezelf, maar ook blogs van anderen. Er staat wel een rijtje met blogs die ik leuk vind hier rechts, maar er zijn er nog veel meer die ik leuk vind. Zou een beetje lang en onoverzichtelijk worden ze hier allemaal te plaatsen, maar ik heb ze natuurlijk wel ergens opgeslagen voor mezelf. Dat m'n blog meer gelezen wordt dan door wat familie en vrienden vind ik leuk en het stimuleert me steeds weer om te (willen) schrijven. Dat er soms dan eens een leuk lang emailtje komt van iemand die mijn blog al heel lang volgt, of hem pas ontdekt heeft en helemaal bij het begin is begonnen (!), dan ook nog wat over zichzelf vertelt, dat is zo gaaf.

Er zijn ook vriendschappen door ontstaan, een soort internetvriendschappen zeg maar. Maar ik had nooit kunnen vermoeden dat er ook echte vriendschappen door zouden ontstaan. Met echte bedoel ik eigenlijk dat je elkaar werkelijk ontmoet en dat je dat van beide kanten erg leuk vindt. Blij ben ik met deze vriendschappen! Nu komt er komende week een mevrouw uit Nederland hier naartoe. Ze is ongeveer van mijn leeftijd. Ze komt niet naar ons direct, maar ze komt omdat ze een Zweedse man heeft leren kennen en die woont in Dorotea. Als het haar hier bevalt komt ze hier wonen. Twintig kilometer bij ons vandaan! Ook zij ontdekte bij toeval mijn blog in november en is helemaal bij het begin begonnen. Wat een klus moet dat zijn. Toen ze bijgelezen was heeft ze een mail gestuurd, zich voorgesteld en het verhaal verteld. Emailverkeer over en weer. Maandagavond komt ze aan in Umeå. In eerste instantie komt ze een week of twee. Dan komt ze ook hier langs. Daarna gaat ze terug en als het dus bevalt, alles regelen voor emigratie. Ik kijk er naar uit haar te ontmoeten. Wordt vervolgd.


Het kussentje dat ik gisteren in elkaar heb gezet. Het was een simpel klusje, gisteren gedaan omdat de naaimachine toch aan stond om een broek van Peter in te korten. Oh ja, en ik heb net het recept van Wiveka op Kokkerellen geplaatst: Dubbel gemarineerde ossenhaas of varkenshaas. (klikklik).......