Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 30 december 2010

Koken

Er werd al weer eens een paar keer gevraagd naar een nieuw recept (ja, ja Ruud, waaronder jij!), maar ik dacht dat ik dat pas zou doen als de "klenäter tijd" is geweest. Vandaag riep Wiveka me toen ik buiten liep met de hond. Of we morgenavond komen eten. Nou, gezelllig en leuk, ja natuurlijk komen we! Kerstin komt ook. Daarbij dacht ik aan het eten bij Kerstin afgelopen zomer, toen we lekker buiten zaten. Alles bijelkaar ben ik dit vandaag gaan maken en aten wij dus vanavond Kycklinggryta i ugn. Morgen ga ik aan de Klenäter, ik doe eerst het 2e recept. Het is leuker dan op oudejaarsdag in de keuken te staan, en dan kan je die dag evt. nog andere dingen maken.
Vandaag ben ik begonnen een oude lamp voor te bereiden op een tweede leven. Ik zal een foto maken van ervoor en erna. Peter is zijn kantoortje beneden gaan inrichten en hij is ook al begonnen wat examenstof te maken. Gaat veel tijd in zitten. Boven zijn ook nog twee slaapkamers geschikt hiervoor, maar hij koos de slaapkamer beneden in de "källare" of souterrain, hoe je het noemen wilt.
De laatste dagen heb ik per email een stuk of wat (uitgebreide) reacties gekregen op mijn verzoekje dat tijdens de kerstdagen bovenaan mijn blog stond met de vraag of de "stille" lezers misschien in de kerstvakantie eens een berichtje willen sturen. Dat is beloond en ik moet zeggen dat het erg stimulerend is zulke leuke berichten te krijgen. Ik zal jullie op korte termijn persoonlijk antwoorden! Voor nu welterusten!