Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





vrijdag 27 mei 2011

On the road again........


Nou, het is bijna zover. We gaan naar Zweden, zaterdagochtend vertrek. Zoals velen weten zeer met dubbele gevoelens i.v.m. mijn moeder, dus we zien wel hoe lang we gaan. Normaal gesproken zou het tot eind september zijn. Nu zien we wel, niet te veel plannen. Als mijn moeder nog zo doorgaat als nu gaan we misschien halverwege (juli) nog wel een keer op en neer. Die kans is groot. Maar nu eerst weg. De boel is hier aan kant. Het meeste zit al in de auto. De verse makrelen uit IJmuiden, zo bij de rokerij vandaan, die voor Clas bestemd zijn (en voor onszelf, want het zijn er wel een paar) zijn ingeseald en gaan in de koelbox met ijs. Heel erg bedankt Frans dat je ze voor ons gehaald hebt in IJmuiden! Bij de twee B&B’s onderweg hebben we zoveel privacy, daar kunnen ze zo in een koelkast en het diepvrieselement weer even worden bevroren. De hond heeft weer een wormenkuur gehad van de week, anders mag ze er niet in. Moet binnen 10 dagen voor vertrek en moet aangetekend zijn in dierenpaspoort. Mijn haar heb ik maar weer eens een kleurtje gegeven, ga ik netjes op stap, ha, ha. Ben niet zo blij met het resultaat. Ik koop altijd een bruine kleur. Meestal natuurlijk bruin, chocolade bruin of kastanje bruin. Nu had ik van een merk dat ik nog niet eerder had gebruikt chocolade bruin gekocht. In mijn haar gesmeerd en tijdens het inwerken dacht ik het al. Wat donker!!! Ik vind het veel te donker, maar Peter vindt het mooi. Nou dat is dan toch weer meegenomen. Ik vind dat ze voortaan op chocoladebruine haarverf eigenlijk moeten zetten of het melk of puur is. Nou deze was hartstikke puur, puurder kan niet. Ben ook naar het ziekenhuis geweest voor de laatste controle van de implantaten. Moest ook daar even naar een mondhygiëniste, die ging mij vertellen hoe ik ze schoon moest houden. Nou dat weet ik echt wel, heb bij een tandarts aan de stoel gewerkt dus. Maar dat kunnen zij niet weten. Gisteren is alles in mijn mond aangepast en ik mocht en kon voor het eerst alles weer eten! Mag weer gewoon belasten. De implantaten waren goed vastgegroeid in het kaakbot (foto's gemaakt). Geweldig, ik ben er zo blij mee! We slapen weer bij Pia en Steffen in Tårup onder Nyborg en de tweede nacht bij Helen in Rinkesta (nabij Ärla, nabij Eskilstuna). Fijne gezellige adressen waar de hond ook altijd welkom is.
Zodra ik in Zweden verbinding heb horen jullie weer van me. Tot dan! Een fijn weekend en liefs allemaal van