Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 19 mei 2011

Drop

Collage van ons in Zweden, klik erop voor vergroting
Nog ruim een week dan gaan we. Als ik zie wat er allemaal klaar staat om mee te nemen, krijg ik het benauwd omdat ik wel hoop dat we het allemaal in mijn C3 krijgen. Kijk, als we met Peter zijn auto zijn kan je maar ingooien, nou ja, zetten en leggen. Maar daar komen we volgende keer mee naar Nederland, die moet dan gekeurd. Gelukkig ben ik wel goed in zeer economisch pakken. Morgen eerst de auto schoonmaken van binnen. Ik heb nog nooit een auto zo slordig gehad van binnen. Kan ik niet tegen. Dat komt ook omdat je hier bij de flat wel een gigantisch snoer moet hebben om te kunnen stofzuigen buiten. Dus stel ik het maar uit. Vind die muntjesdingen ook niks, eer ik al die haren eruit heb ben ik een half uur verder. Morgen gaan we naar Hendrik Jan en Joke op de boerderij. Even gezellig bakkie doen en gedag zeggen. Daar gaat de beuk erin, mag ik hem daar stofzuigen. Kan hij lekker overdekt in een loods staan en kan ik alles er uit leggen. Het zijn vrnl. haren van de hond en zand van onze wandelingen. Ik had de achterbank van boven tot onder bekleed met een oud laken, deken op de zitting dus kon er volgens mij niks mis. Maar die korte haren gaan er gewoon doorheen, zijn net naaldjes. Als de auto schoon is, ga ik hem van lieverlee pakken. Heb al in mijn hoofd hoe. Wat moet je nu meenemen, je hebt daar toch ook alles? Ja, dat denk ik ook altijd, maar toch. Heeeeeeeeeeeel belangrijk zijn bijvoorbeeld 6 zakken Kokindjes van Katja. Alleen die, van dat merk. Ik moet er niet aan denken dat ik die dropjes niet heb. Ze hebben die niet in Zweden. Koffiepads hebben ze ook niet. Nemen veel plaats in omdat er ook lucht in de zakken zit. Een grote koeltas om bijv. gerookte makrelen in te doen voor Clas. Die vond hij vorig jaar zo lekker. Hebben ze daar ook niet. Ach, daar hebben ze weer dingen die je hier niet hebt. 's Land wijs 's lands eer zullen we maar zeggen.
Inmiddels krijgen we eenmaal in Zweden met regelmaat bezoek uit Nederland! Echt zo leuk. In ieder geval al 5x, variërend van 1 dag/nacht tot een week.
Ik heb ook een nieuw blog erbij gemaakt. Nog niet echt in gebruik (wel online). Ik heb hem gemaakt om foto's op te zetten. Echt alleen maar foto's. Ik heb een nieuwe camera (die ik nog helemaal moet ontdekken) en kan daardoor, hoop ik, grotere afbeeldingen plaatsen zonder dat ze onscherp worden. Dat kan niet op deze blog, want dan is de ruimte te smal i.v.m. de rechter kolom. Dus die blog is voor de fotoliefhebbers. Als ik er t.z.t. foto's op plaats zal ik het steeds vermelden.