Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





woensdag 23 maart 2011

Paaseitjes

Hebben jullie nu ook zo’n zwak voor paaseitjes? Ik wel. Het ligt er natuurlijk wel aan welke paaseitjes, want er zit nogal verschil in. De gevulde vind ik het lekkerst. Peter is gek op koek, ik niet zo, ik ben gek op chocolade. In Zweden bakte ik wel koekjes, omdat ik het leuk vond ze te kunnen presenteren. Eenvoudige koekjes, zoals gember- en haverkoekjes. De laatste soort lijkt een beetje op kletskoppen, maar i.p.v. pinda’s zitten er grove havervlokken in. Je kunt er trouwens allerlei granenvlokken in doen. Het recept van de haverkoekjes staat trouwens op Kokkerellen. Een heel simpel recept. Ook leuk om met kinderen te doen. Maar goed, weer even over de paaseitjes. De laatste drie jaar zijn we steeds maanden achtereen in Zweden, maar nog nooit waren we er rond Pasen. Dat besef ik me nu eigenlijk, nu ik aan de paaseitjes ben. Ik weet geeneens of ze in Zweden ook zoveel paaseitjes hebben. In ieder geval worden ze niet in februari al aangeboden zoals in Nederland. Ik heb wel gelezen over Pasen in Zweden, dat ze er meer aan doen. Nog niet eens zozeer uit christelijke overwegingen. Als ik aan Pasen in Zweden denk, moet ik meer aan kaarten denken met heksen op bezems erop. Normaal gesproken zou ik nu heerlijk gaan snuffelen op het net, om hier veel meer over te weten. Maar omdat we maar een maand of vier per jaar in Nederland zijn, werken we hier met een KPN dongel. Fast internet. Nou dat valt wel tegen. Ook valt het tegen hoe lang je kunt internetten zonder bij te hoeven betalen. Afgelopen najaar waren we hier ook twee maanden. We probeerden het internetten echt binnen de perken te houden, dus niet allerlei blogs met heel veel foto’s bekijken per dag. Evengoed waren we die twee maanden ongeveer honderdzestig euro per maand kwijt aan de dongel!!! Het abonnement loopt komende herfst af. Dan hebben we hem twee jaar. Voor die tijd een andere oplossing zoeken. Misschien met iemand “meeliften” hier in de buurt. Maar het moet wel een beveiligde verbinding zijn, anders willen we het niet. Dan kan je aan diegene (mee-)betalen voor die tijd. Ik heb al wel mensen op het oog aan wie ik het durf te vragen :-) . Dus lieve mensen, heeft iemand een goed idee betreffende periodiek internetten in Nederland??? Ik houd me aanbevolen! Of als onder jullie een Zwedenfan of –kenner is; ……………… hebben de Zweden ook chocolade paaseitjes? Ik vind het leuk als je het me laat weten!