Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 17 maart 2011

Berichtje

Maandagochtend in Duitsland nabij Hamburg

Eindelijk even een berichtje. Maandag kwamen we in de loop van de middag hier aan in Oosterwolde Friesland en we waren moe. Onderweg even een paar eerste noodzakelijke boodschappen gedaan, het tehuis in Aalsmeer gebeld en een tukje gedaan. Toen ik het tehuis belde kreeg ik mijn moeder aan de telefoon, want ze was weer uit bed en goed geluimd. Ik was blij verrast. Toen ik vorige week de arts aan de telefoon had toen we nog in Zweden waren, en vertelde dat ons plan was eind maart naar Nederland te reizen, zei ze dat ze drie weken wel erg (te ) lang vond. Op dat moment ging het n.l. helemaal niet goed. Wel zei de arts erbij dat ze het heel moeilijk vond, want dat ze voor hetzelfde geld de zomer nog door hobbelt. Ik zal niet in details treden wat mijn moeder allemaal heeft buiten de Alzheimer. Ze is in de drie maanden dat we weg waren 6 kilo afgevallen. Natuurlijk valt dat erg op. Dinsdag zijn we n.l. naar haar toe geweest. Ook hadden we een gesprek met de evv’er en de arts. Hieruit bleek dat mijn moeder in de allerlaatste levensfase is. Het was fijn dat ze dinsdag voor het eerst weer in de (rol)stoel zat en niet meer in bed lag. Ze zei zelfs dat ze het gezellig vond dat ik er was. We kunnen niets doen, afwachten en haar zoveel mogelijk bezoeken.
Nu wil ik me maar weer op de cursus Zweeds storten. We zijn hier in ieder geval tot eind mei zoals al gepland was. Maar dat is nu moeilijk te zeggen, ik heb geen idee hoe het loopt en wat we dan doen. Maar buiten mijn moeder om kunnen we ook niet eerder naar Zweden omdat ik 11 april twee implantaten in mijn mond krijg en de nazorg tot eind mei duurt. Zweden, het lijkt wel of we er al langer weg zijn, gek is dat. Vorige week waren we er nog gewoon. Prachtig weer was het toen.