Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zondag 22 december 2013

Nieuwjaarswensen met kans op GOD JUL


Je bent wel een beetje te vroeg zullen jullie denken, eerst komt kerst nog. 
Helemaal waar natuurlijk, maar ik wil jullie de tijd geven voor een nieuwjaarswens.
Een lezer van deze blog reikte mij eigenlijk het idee aan, waarvoor nog mijn dank, hij weet wel dat ik hem bedoel. Het doet een klein beetje denken aan de keukenramen die ik ooit verzamelde toen ik de lezers gevraagd had een foto uit hun keukenraam te maken, dat is alweer lang geleden. 
Het idee is zo. Velen van ons maken tegenwoordig wel eens een kaart van een mooie eigengemaakte foto en plaatsen daar zelf dan een mooie toepasselijke tekst in. 
Bijvoorbeeld zoiets als dit:  


Nu lijkt het me erg leuk als jullie zo'n kaart naar mij sturen, een fotokaart van een eigen foto met jouw nieuwjaarswens. Die wens mag aan mij of aan ons zijn, maar het mag ook een wens in het algemeen zijn, aan iedereen die hier leest of een wens voor de hele wereld. Een wens die jou aanspreekt of bezighoudt. Ik heb hiervoor onder de header een aparte pagina gemaakt met de naam Nieuwjaarswensen. In Nederland houdt men in de regel zo'n beetje aan dat je elkaar nieuwjaar kunt wensen tot ongeveer 10 januari. Die datum heb ik dan ook als sluitingsdatum gekozen.
Ik stel er ook een kleinigheid tegenover. In Zweden is het erg populair om de kerstwens Prettige kerstdagen in houten letters ergens neer te zetten, in dit geval dus GOD JUL zoals bijvoorbeeld op de foto hieronder. 


Het is geen wedstrijd, al hoop ik natuurlijk op mooie inzendingen, maar op 10 januari zal ik een setje van deze houten letters onder de inzenders verloten. Diegene zal dan volgend jaar met kerstmis ook deze letters neer kunnen zetten. Keuze tussen rode of witte letters.
Je kunt je nieuwjaarswens-foto sturen naar gonnetje2@gmail.com, graag in een JPG-, GIF- of PNG-bestand in een formaat niet groter dan ca. 500 KB, dus bestanden in de grootte van bijv. 1,5 MB graag even verkleinen daar ik met een trage mobiele verbinding werk.

De ingezonden foto's zullen steeds direct na ontvangst door mij geplaatst worden op de pagina Nieuwjaarswensen. We kijken naar jullie wensen uit!

Enne, tot dinsdag bij het laatste deel van het kerstverhaal.