Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





vrijdag 24 juli 2009

Nog even

De datum van vertrek staat vast, de twee B&B's voor onderweg zijn n.l. besproken. We vertrekken zondag 9 augustus. De bedoeling is om rond 21 september weer terug te zijn.
Ik heb heel erg veel zin. Ben er aan toe. Veel nare dingen gebeurd het laatste half jaar. Het overlijden van mijn vader, het 2x wegraken van mijn demente moeder en daarmee het achteruitgaan van haar woordenschat en geheugen, en dan de brand bij mijn broer Wim. Dan alle rompslomp die je ook nog hebt van deze nare zaken, maken dat het me toch niet in de koude kleren is gaan zitten allemaal. Ben vrij sterk geweest, maar merk toch wel dat ik licht geraakt ben. Woensdag was ik met een vriendin in Aalsmeer in het tehuis waar de schilderijen (3-D) van mijn vader hangen, om ze haar te laten zien. Er was een oud vrouwtje dat duidelijk om een praatje verlegen zat. Ze wilde haar mooie logeerkamer laten zien (ze was aan haar heup geopereerd of zoiets en gaat later weer naar huis). Laat dat nou de kamer zijn waar mijn vader 5 maanden gewoond heeft. Het kwam zo onverwachts en het bleek dat ik dat helemaal niet aan kon. Dus gauw de gang in gelopen (beetje huilen natuurlijk) en Lia heeft het netjes opgelost met die mevrouw en gezegd dat het inderdaad een mooie kamer is. Maar goed, 9 augustus dus op weg met de bus. Christien en Tineke, jullie zullen wel een beetje gegiecheld hebben hè omdat ik opzag tegen het rijden in de bus voor de eerste keer. Ja, jullie kunnen allebei een vrachtwagen rijden. Tineke zei in mei nog tegen me dat er niks aan is en inmiddels begin ik dat een klein beetje te geloven. Alleen vind ik het nog steeds kunstenaars als ik ze soms met een dubbele wagen achteruit een erf op zie rijden!