Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 23 juli 2009

Gepakt


Gepakt, gepakt? Voor te hard rijden of in een eng bos...??? Nee, de Transit bus is gepakt, oftewel bepakt en bezakt. Het was een hele klus. Er is o.a. veel spul bij mijn ouders vandaan ingegaan. Het kastje bijvoorbeeld waar je een gedeelte van ziet. Het is een heel mooi kastje met een marmeren blad. Alleen de donkere kleur is oudbollig. Maar ik zie het al helemaal zitten om dat t.z.t. daar kaal te maken en daarna te schilderen of in witte was(olie) te zetten. Er zit ook een seniorenbed in, compleet met spiraal en matras, een luie stoel, twee andere stoelen, een magnetron, een broodbakmachine, heel veel dozen, nog een ladenkastje, enz. enz. Alle gaatjes en hoekjes van de laadruimte zijn optimaal benut. Zelfs de kastjes zijn helemaal opgevuld. De ruimte die nog over is is voor dingen die nog komen, zoals kleding, toiletspullen en zo die je er op het laatst in doet. Daardoor is er weer heerlijk veel ruimte in de garage en in de naastgelegen schuur gekomen. Zodanig veel ruimte dat ik de bus in de garage geparkeerd kreeg.
Jawel, ik heb in de bus gereden! Zag er tegenop. Maar afgelopen zondag, toen hij nog buiten stond zei ik tegen Peter dat we de bandenspanning nog even moesten nakijken nu hij zo vol zit. Wij naar Kolhorn gereden, want daar is een tankstation waar je goed je bandenspanning kan nazien en evt. lucht erin of eruit kunt doen. Ik had mijn Crocs aan. Peter zette mij voor het blok, ik moest maar terug rijden. Ik heb de smoes van de Crocs nog geprobeerd, dat je daar toch geen auto mee kunt rijden, maar de smoes werd verworpen.
Wel dat is mij dus 500% (is dat mogelijk eigenlijk?) meegevallen. Ik heb leuke ommetjes gemaakt. Het enige waar ik even aan moest wennen was de breedte en de lengte, maar dat was zo gepiept. Wel moet ik wennen aan het trage optrekken in de 1e versnelling (het is een automaat). Vanaf de 2e versnelling is hij voor een bus best vlot te noemen, maar het uit stilstand wegrijden vind ik knudde. Maar ja, dat heb je nou eenmaal, het is natuurlijk heel wat anders dan onze personenwagens. Vandaag heb ik een veiligheidsriem gekocht voor Rushy. Die klick je zo in de gordel, tenminste waar je anders je eigen gordel in zou klikken. Dan wordt ze geen projectiel als er eens onverwacht stevig geremd moet worden. Het is overigens verplicht in Zweden en ook in Frankrijk vertelde de man van de dierenwinkel mij. Dat wist ik niet, ik dacht wel dat het er in Nederland aan zit te komen.