Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 8 mei 2014

Sneeuw en kitsch


't Was wel even vreemd toen ik vanmorgen opstond en uit het raam keek aan de achterkant:


Sneeuw op 8 mei en maar één graad boven nul. Bah! Nu heb ik er echt geen zin meer in! Vanmiddag was het wel weer tien graden, maar toch. We hebben net een bliksem- bezoekje aan NL gehad en daar loopt de natuur een maand vooruit in verhouding tot gemiddeld. Dat hoorde ik op het nieuws. Hier is de natuur niet vooruit, wat het verschil groter maakt dan normaal. Oh, het is hier al lekker weer geweest hoor, wel een graad of vijftien, maar nu is het weer even koud. De vogelkers op de foto ontvouwt net zijn blad en mag van mij nu heel snel groen zijn en bloeien. Net als vorig jaar en al zijn jaren ervoor...


De explosie van al het blad zal nu wel snel komen. Weldra zal ik het aardappellandje wel kunnen frezen en voor ik dat ga doen haalt Peter koeienmest bij Lars Gunnar. Ja, dat is inderdaad onze loodgieter, maar hij heeft ook koeien en schapen :-)

Keep

Gisteren kwam er weer een invasie van vogels uit het zuiden, uit Afrika wellicht? Gelijk maar weer vogelvoer in het vogelhuis gedaan en ook op de grond. Er is nog niets te vinden voor zaadeters. Ik wist niet wat ik zag, zo ongelooflijk veel vogels. 
Drie verschillende vogels waren vertegenwoordigd en ze waren duidelijk als groep gekomen. Het best vertegenwoordigd was de keep, dan de gewone vink en dan het sijsje. De keep zag ik hier een paar jaar geleden voor het eerst, wat niet zo vreemd is. 
Ik las destijds dat er in Nederland maar enkele tientallen paren voorkomen. De groep was duidelijk uitgehongerd en ze zullen wel weer een paar dagen blijven om op krachten te komen om daarna weer uit te waaieren.


En wat vinden jullie van deze fleurige kruik? Kitsch! Gekocht in een loppis en volgens mij komt dit uit Oostenrijk en zal ooit meegenomen zijn als souvenir. Hij is versiert met vilt en leer. 
Ik volg al een hele tijd de enorm leuke en inspirerende blog Handwerkjuffie van Stéphanie en zij werkt o.a. ook veel met vilt, vaak geïnspireerd door Oostenrijk waar ze ook vaak komt. Ik moest gelijk aan haar denken toen ik deze kruik zag en twijfelde geen moment om hem te kopen. 

Gon