Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





donderdag 28 maart 2013

Geniet je mee?


Ergens tussen Hoting en Gäddede.

Morgen gaan we weg. Morgen gaan we naar Nederland en hopen daar 1e paasdag aan te komen. Het paasweekend zijn we dus onderweg en anderen zullen Pasen in ons huis vieren, er komen weer vrienden in ons huis. Wel altijd dubbel dat weggaan hier. Natuurlijk is het ook leuk om naar Nederland te gaan en de lieve mensen te zien die ik mis, in het bijzonder mijn moeder, ook al herkent zij mij niet meer door de Alzheimer.
Maar ik vind het ook altijd moeilijk om weg te gaan hier.
Wanneer we terugkomen zullen de eksters, die nu samen het nest bouwen, klaar zijn en waarschijnlijk broeden ze dan al. Ook alle vogelhuisjes zullen al bezet zijn. Ik kijk erg uit naar de zomer hier. Ik hoop dat hij qua weer net zo mooi wordt als die van 2011!
De zomer van 2012 was niet om over naar huis te schrijven. 

Op 17 maart kreeg ik een onwijs mooi filmpje. Een natuurfilmpje over de noordelijke helft van Zweden. Ik was er zo weg van dat ik het direct op m'n blog wilde plaatsen om jullie te laten zien waar we wonen, waar ik woon. Terwijl ik dat wilde gaan doen en mijn dashboard van Blogger opende, zag ik dat Willem het ook al geplaatst had, hij en ik hadden beiden het filmpje gekregen. Ik besloot het dan niet te plaatsen, ik wilde niet na-apen. Willem en ik hebben redelijk wat dezelfde lezers. 
Maar later bedacht ik me dat ik ook heel veel lezers heb die Willem zijn blog niet kennen en dus wil ik jullie graag laten zien wat we achter ons laten wanneer we morgen vertrekken.
Hier mogen wij wonen, hier wonen wij, GEWELDIG!

Het is bijna Pasen. Vast wel even een keer een moment om dit filmpje van ruim negen minuten te kijken. Ik kan je verzekeren dat je geen spijt zult krijgen, integendeel!
Je ziet de natuur, de vos, laplanduil, eland, otter, het noorderlicht, zeehonden, een veelvraat, muggen :-), bruine beer, parelduiker en de wilde zwaan! Een kleine greep uit de vele wilde dieren hier. Jammer dat bijvoorbeeld de lynx en de mårhund er niet op staan, maar je kunt niet alles hebben. 
Klik vooral op volledig scherm en zet ook het geluid erbij aan. Je zult zelfs helemaal relaxen en een voorjaarsgevoel krijgen! :-)





De bergen die je op het filmpje ziet liggen in het grensgebied van Noorwegen-Zweden. Voor ons is het zo'n 80 km rijden om echt in de bergen te komen. Waar wij wonen zijn ze zo'n 600 m. De rest klopt allemaal.

En, vond jij het ook zo mooi?



Een heel mooie Pasen gewenst!
Wij zijn onderweg...
p.s. Misschien heb je onderstaand logje nog
 niet gelezen met het oproepje!