Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





zaterdag 2 maart 2013

Dit weekend duik ik onder



Dit weekend duik ik onder want er gaat hier een sneeuwstorm over ons heen.
Het tegenovergestelde van een week geleden, toen we heerlijk buiten in de zon zaten bij plus vijf, nu is het min vijf.
Gisteren voorspelden ze 10-30 cm sneeuw en inmiddels rijdt Clas druk rond met zijn tractor met sneeuwruimer. Hij is al even bezig. Rushy vond het vanmorgen wel leuk om te hollen terwijl de sneeuw tot haar flanken kwam, er was nog niet geruimd. Ik duik lekker weg met m'n haakwerkje, lekker bakkie koffie erbij. 
Het eten is al klaar, want gisteren maakte ik een heerlijke chili voor twee dagen.
Ik maakte die chili met:
Een pond gehakt, 2 uien, 4 teentjes knoflook, een courgette, een groene paprika, een spaanse peper, tomaten (of blik tomatenblokjes), blikje ananas (blokjes), klein blikje mais, groot blik bruine bonen, peper, zout, paprikapoeder, kaneel, kerrie en crème fraîche. Het vocht van de bruine bonen mag er ook in.
Je kunt er ook rijst bij geven (dat hebben wij zo gegeten). Mmmmmmmmmm.
Griesmeelpuddinkje toe met hjortronsylt van Ove er op. Griesmeelpuddinkje was nog nooit zo lekker!
Ja, je verzint hier zelf wat met de toetjes, want ze kennen hier alleen yoghurt, naturel of met allerlei chemische smaakjes en allerlei varianten fil (lijkt wel iets op yoghurt, is zelfs lekkerder). En natuurlijk risgröt (rijstepap).
Dus maak ik regelmatig zelf toetjes en heb hierbij de griesmeel herontdekt. Hier kun je zelf natuurlijke smaakjes aan toevoegen en het kost ook nog eens bijna niets.
Morgen maak ik dan maar een soepje en bak daar voor de verandering eens een Italiaans brood bij dat ik zag op de blog van MamVanZes.



Kortom, ik zal me dit weekend wel vermaken wanneer de sneeuw langs de ramen jaagt!