Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





dinsdag 12 april 2011

Dat hebben we ook weer gehad .......... en penséer

Gisteren was een dag waar ik wel een beetje tegenop zag. De dag dat ik de implantaten in mijn mond zou krijgen. Twee stuks. Maandagochtend en ik was de eerste op kaakchirurgie, best prettig, dan heb je het maar gehad die dag. De verdoving hielp gelukkig goed en alleen de herrie in je hoofd is naar. Ze boren in het bot, dus dat maakt wel vervelende herrie. Een doos Ibruprofen 600 meegekregen en een grote fles spoelmiddel. Er is een apotheek in het ziekenhuis, dus erg handig. De 26e weer naar Heerenveen, dan gaan de hechtingen eruit. Al met al ben ik hier tot eind mei mee zoet. Tot op heden gaat het goed. Vandaag had ik al wel weer zin in een fikse wandeling met de hond. De dag ervoor, zondag, weer naar m’n moeder geweest. Het was een leuk bezoek, ze was n.l. heel goed geluimd, klaarde helemaal op toen ze me zag en zei zelfs gelijk mijn naam. Bijzonder. Ze heeft ook weer meer kleur op haar gezicht en had veel zin in eten. Twee boterhammen en een kadetje gingen erin (wel met mijn hulp). Het herhalen van dezelfde woorden (afasie) is een stuk minder geworden, ze is een stuk rustiger geworden. Ze heeft nu een rolstoel waarin ze enigszins achterover zit, zodat ze praktisch niet op eigen houtje kan opstaan. Dit stelt me erg gerust omdat ze zo vaak is gevallen. Ze kan niet meer alleen lopen, alleen met aan iedere kant een verplegende. Gingen we eerder naar Nederland omdat het erg slecht met haar leek te gaan, in plaats van slechter gaat het nu wel weer wat beter met haar.


Zondag met m'n moeder voor de spiegel in de hal van het tehuis


Verder hebben we, zoals velen, erg genoten van het mooie weer de laatste tijd. Graag zou ik eens even een kijkje nemen in Hoting. De sneeuw is daar nu nagenoeg weg. Het zal nog wel een poosje duren voordat daar de eerste blaadjes aan de bomen komen. Dat scheelt wel vier tot zes weken. In Nederland zie je nu overal viooltjes voor de huizen staan. In Zweden zijn deze voorjaarsbloeiers, daar penséer genoemd, ook enorm populair. Daar blijven ze zeker wel tot midsommar goed, omdat de nachten nog veel koeler zijn. Na een hele zomer in Hoting ben ik er achter gekomen dat het ook niet verstandig is ver voor midsommar al zomerbloeiers in bakken te zetten. Ik was er vorig jaar erg vroeg bij, maar heb ze veel naar binnen moeten slepen omdat er weer nachtvorst werd voorspeld. Nu zal ik dus echt wel wat langer wachten. De zomerbloeiers blijven dan ook mooi tot de eerste nachtvorst in het najaar. Maar laat het dus eerst maar zomer worden! En dan nog voor degenen die het leuk vinden hier de link naar de blog van Tove die heel veel foto’s van de kleine geitjes heeft geplaatst. Ze lopen al buiten!