Wie het leuk vindt kan hier lezen hoe wij genieten van ons verblijf in Zweden.
Over hoe het met ons gaat en wat we zoal meemaken...


Zweden... rust, ruimte, oneindige natuur, frisse lucht en veel aardige mensen!





maandag 25 oktober 2010

Pompoenen

Het is weer zo ver. Pompoenen, ze zijn er weer volop. Heerlijk. Je kunt er veel mee doen, maar vandaag ben ik maar eens begonnen er een heel lekkere soep van te maken. Het is een Antilliaans recept. Eerst vroeg ik me af of dat hier wel kan. Nou ja, waarom niet eigenlijk? Mijn "receptenblog" (hier rechts, klik klik) heet “Gon kokkerelt in Zweden” en niet “Gon kokkerelt Zweeds (eten)”, dus het moet kunnen, ha, ha. Ik ben nu ook even niet in Zweden, tja, dat weet iemand die dit recept leest en niet op mijn “gewone” Zweden-blog komt ook niet, zeker niet over een poosje, dus…........het moet nog steeds kunnen. En als je dan na het koken en een boswandeling nog tijd over hebt op je vrije zondag, kun je altijd nog een pompoen gaan uithollen en een "gezicht" geven om ’s avonds gezellig te branden met een waxinelichtje erin. Je kunt er natuurlijk ook een uithollen om je soep in te serveren. Veel kook- en “crea”plezier!